сряда, 23 февруари 2011 г.

Шоколадово-кокосов сладкиш

Днес ме хвана вдъхновението да направя нещо много шоколадово. Разтърсих се аз из необятното пространство наречено "интернет", изтупах прахта от готварските си книги, прегледах съдържанието на всички шкафове и хладилника и събрах част от нужните продукти. След кратък размисъл набързо замених товакоето нямам, с наличното из кухнята и.... Voila!!!! Получи се невероятен сладкиш с какао, шоколад, кафе и мнооооого кокос!
Първоначално исках да направя този шоколадов сладкиш , но нямах всичк о необходимо. Сетих се да поровя в една тетрадка с рецепти и там открих вкусната шоколадово-кокосова заливка, предназначена за бонбони, но това е друга тема...
Така се получи моята невероятна комбинация, която беше оценена с "Мммммм! Вкусно!" от половинката. Тази оценка рядко я получавам, защото той обича безумно сладки неща, не харесва кремове, различни от нишестета разни и мнооого рядко е впечатлен от торта, различна от бисквитена..... Трудна публика си имам у дома! Но не се отказвам да експериментирам .
Продукти за блатът:
2 яйца
3/4 чч захар
1 1/2 чч брашно
1 чч кисело мляко
бакпулвер
1чл сода за хляб
1/2 чч какао
100 гр разтопено масло
и аромати шоколад, мока и ванилия 

Хареса ми начинът на приготвяне в посочената рецепта.... Всичко в робота заедно и готовооо! Много лесно и бързо. Принципно първо бих угасила содата в млякото, после добавям яйцата и маслото, следват сухите съсътавки, като брашното може и да не е всичкото, и накрая ароматите.
Винаги ползвам хартия за печене на дъното. Но не защото ме е страх да не залепне, а защото формата ми е крива и мазнината тече във фурната и.... пуши ужасно! Това обаче е страхотно улеснение и при миенето.
Блата се пече в предварително загрята фурна... по рецепта... но аз винаги всичко слагам в студена фурна и съм по-доволна от развитието, изключение са само сладките и бисквитите - те са в загрята предварително на 120 градуса фурна.

Глазурата:
100 гр масло - разтопено
100 гр кокосови стърготини
200 гр пудра захар
1 сл мед ( за първи път слагам, но съм много доволна от резултата)
1 разтопен млечен шоколад
и ако има нужда от разреждане малко прясно мляко - 1-2 сл
ако стане много течна - добавям  какао.
Бърках в една купа на ръка.

Когато извадих готовата основа я сиропирах обилно със студено кафе - без захар. После я намазах с глазурата и оставих да се охлади добре.
А резултатът е.... този!
Да ви е сладко!

1 коментар:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...